min lilla pärla

Glömde ju berätta om min pärla till cykel.
Hon är gammal nu, säkert 10-11 år, men tar mig dit jag vill
i alla väder. Aldrig så krånglar hon eller ställer till besvär.


Men igår på väg hem från träningen började mina
höga tankar grusas.
Vad hände? Jo, kedjan hoppade av.
Detta har a l d r i g hänt förrut!
Jag kan inte laga sånt, så jag lyfte lite på kedjan.
provad lägga den på plats, men tänkte, nej det hjälper nog inte.

Nu är jag inte riktigt säker på vad som hände sedan, men min uppfattning
(och det är liksom den vi får gå på) är att pärlan min lagade sig själv!!
Det ni!
Nu kan jag ju verkligen inte byta bort henne.
Har fått erbjudande om att köpa en lite störra cykel för pärlan är verkligen liten, för ynka 100 spänn,
men jag tror det kan bli svårt nu. För vem vill byta bort en självläkande cykel?!!




  

Skriv till mig här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0