jo, det blev ju glasögon

Jag är tydligen översynt med brytningsfel
så det blir glasögon för min del.
Jag som är som jag är, var typ helt lycklig över det beskedet.
haha, så många gånger jag har sett mina kompisar under
årens gång beklaga sig över sina glasögon.
Jag har aldrig förstått vad de gnäller om, hehe.

Men nu är det viserligen inget stort synfel jag har, jag ska ha
glasögon när jag läser för att vila ögonen,
så att jag kan använda
mina "ögonmuskler" när jag läser på skyltar och sånt som jag faktiskt
ser sämre på.

jag sökte på google för att visa en bild hur det funkar i mina ögon.
(säkert jätteintressant för er som läser, men ändå)

det är ungefär som på den här bilden.
ljuset som ska träffa näthinnan precis i slutet, når bakom närhinnan,
det är därför det blir lättare att se när jag kisar, för då kompenserar jag ljusets insläpp, typ
och ljuset når näthinnan precis på pricken istället, och då ser man bra

Så bra att jag passade på att lära mig det, behöver jag inte oroa mig för den biologikursen ;)


jag visar lite bilder, på de bågar jag fick med mig hem.
Visste ni att ginatricot gör glasögonbågar??
Jag har dem som favorit hitills tror jag, i lila dessutom :)
Kommentera gärna, om ni ser någon som bättre ut än de andra.

1.  2.   3.

1. Noa
2. ginatricot (2 färger, men de syns inte bra på bild)
3. RED by ricardo

Jag ser ju nu att bilderna kanske inte är optimala, men jag ville ändå visa :)
Men visst ser jag klok ut?!

Skriv till mig här
Postat av: Caroline

Du ser så vis ut :) Jag tycker också att gina tricot-glasögonen passar bäst på dig av det lilla jag kan se på bilderna. Hoppas du hittar några som du trivs i... man ska ju ha de mycket så det är ett viktigt val!



Åh, vad gott med chokladbullar. Vilken lyx att få det serverat av sin sambo. Ha en bra vecka!

2008-09-22 @ 22:38:14
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Ranne

Jag lägger min röst på Noaglasen :D

2008-09-24 @ 16:19:26
Postat av: Anna

sv: ja, det blir nog Noa fakiskt. De ligger bäst i pris och känns som de som håller längst och man kan ha till allt typ.

2008-09-26 @ 08:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0