favoriter i lägenheten

Tänkte visa några pix på några av mina favoriter i hemmet mitt.

  
Kandelabern är ett loppisfynd från i sommras, den är så fin. Passar perfekt på
matbordet dessutom, eftersom den inte är så stor. Just nu är den extra matchad med
äpplen och päron i en fin silverskål jag fick i inflyttningspresent i första lägenheten.


     
Jag föll tidigt för dessa magra träsnidade masajer när vi var i afrika.
Men jag köpte dem inte förrän sista veckan. De är ganska märkliga och kanske inte så snygga, men jag tycker de är häftiga, särskilt med de små silver detaljerna sunt handleder och anklar...







Vår "lilla" benjaminfikus.
Första stora växten, ett fynd den också faktisky
200:- på EKO, fick knappt plats i bilen, men nu pryder den vårt
hem, mellan matbordet och soffan :)


 





 
Dröm sött, Jag älskar dig & Sov gott, Min stora kärlek
Stenarna har jag gjort själv och pryder nu våra sidobord/ nattduksbord




Och här är mitt bord, den fina lampan
fick vi i inlyttningspresent från min mamma & pappa.
Nattduksborden fick jag av en arbetskamrat i sommras,
hon skulle flytta till lägenhet (från hus) och hade inte plats för dessa längre. Altså ett riktigt bra fynd :)


Självklart vilar IKEA katalogen och ELLE Interiör
säkert där de ligger :)


















Till vänster syns L's sidobord. Själva favoriten i bilden är dock lapptäcket.
Som jag gjort själv !!
Faktiskt väldigt stolt över mig själv, det gick ganska fort, var roligt och jag
är så nöjd med resultatet. Det var faktiskt så roligt att jag gjorde
två matchande kuddar :)





Det är mina favoriter just nu. Förhoppningsvis komer det upp en o annan tavla snart som jag
kan favorisera snart. Men det går...ja, sakta men säkert?!
Nu ska jag hoppa i duschen och sen titta på represer av gossip girl!


Skriv till mig här
Postat av: Ebba

Vilket fint lapptäcke. :) Var kommer lampan ifrån som du fått från din föräldrar, sådan jag har letat efter. Hoppas det gick bra me skorna.

2008-08-25 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0