i-landsproblem

kan säkert också kallas lyxproblem.
Egentligen inte ett problem överhuvudtaget, men jag kan inte bestämma mig, hur jag vill ha det.
Nästa jul har mina föräldrar blivit ombedda att följa med på en kryssning i Karibien med
vänner till familjen. De vill naturligtvis jättegärna att jag följer med.. nu til "problemet"
jag vet inte om jag vill följa med.

Jag väger fördelar mot nackdelar.
Jag vet inte vilka priser det handlar om ännu,
men det känns ju som att kryssningar brukar kosta en hel del.
(inte för att jag kommer behöva betala, men ändå)
Å så är det över julen. Hade det varit över själva julafton
hade jag inte brytt mig så mycket, men nu åker vi vid lucia (isf)
och kommer hem antagligen några dagar innan nyår.
Det är dagarna fram till julafton jag tycker bäst om. 23 o 24 december
associerar jag med STRESS, så de dagarna slipper jag gärna.

Ja.. sen är det ju det att hur många gånger till kommer jag få
möjlighet att åka på kryssning igen? Hur många gånger kommer jag
få möjlighet att åka på semester med familjen igen?
Det lockar klart pga själva upplevelsen att åka på kryssning! Men 2 veckor?
Och som L sa, städerna de lägger till vid är ine billiga.
Nej det kostar skjortan att handla där.

Så.. stora frågan!
Är det en chans/ tillfälle att ta? Eller känner man sig för instängd
på båten, när man är van vid att backpacka?
Ngn som varit på kryssning? Råd och synpunkter tages tacksamt emot :)

image112


Skriv till mig här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0