hemma i sverige igen

Efter fyra veckor i Afrika, Kenya och Zanzibar (Tanzania) är jag hemma igen.
Vilken resa. Vilka upplevelser och minnen. Underbart.
Det tar ändå tid att landa igen. komma in i klimatet främst, det är ju svinkallt här!
Men även i vardagen. Känns inte som vi har haft någon sådan på en månad nu.
Det har varit fullt upp nästan hela tiden.

Vår resa var främst menat att vara praktikresa så vi besökte två skolor i varsin del av landet kan man säga.
Där hade vi lektioner, fick se omgivningarna, elevernas hem och svarar på tusentals nyfikna frågor om hur det är i Sverige. Många av kenyanerna blev chockade av vilken skillnad det ändå är mellan länderna!
Vi bodde även några nätter på ett barnhem strax utanför Nairobi.

Vi hann även med Safari i Masai Mara i tre dagar. Bodde superlyxigt och hade riktigt bra dagar.
Vi hade sånt flyt med priset til safarin, fick betalade som kenyanska medborgare (eftersom det är dyrare för turister) och fick studentpris! Kanon! :)

Sista veckan spenderade vi i i en varsin solstol i varma och fina Zanzibar, utanför Tanzania. En välbehövlig vecka av uppvilning, semester och reflektioner av resan i Kenya.

I Lördags kl 11.54 :) landade vi på Landvetter och där mötte min kära familj mig, och sen åkte vi till Sölvesborg.
Strax efter hemkomst kom min söta älskling! Vill verkligen inte vara ifrån honom så här länge nån mer gång.
Vi hör liksom ihop :) Lördagkvällen var lugn och skön med god mat, lite vin o tv-titt.
På söndagen åkte Jag och Lasse til Lund, för att få vara ensama och spendera ytterligare en natt ihop.
Det är lite konstigt att jag känner mig mycket mer hemma när jag kommer till Lund än när jag kommer till Växjö.
Fast åandra sidan, här räknar jag ner dagarna till flytt och det är väl på sätt o vis bra att jag känner mig mer hemma i Lund då, eftersom det kommer att bli mitt hem om sisådär knappt två månader :) Det är glädje och lycka det!

Ja.. sen var det ju det här med vardagen. Hyran låg och väntade i brevlådan idag. Det är inte så kul, ekonomin är ju inte på topp nu precis. Skolan drog igång idag med, ingen lugn och stilla start heller. Jösses man kan få skavsår i öronen för mindre. Nej, men jag ska minsann klara denna tentan och kursen också, så det är bara att bita ihop och plocka ut det intressanta så fixar jag det med :)

Och julen... det fanns inga jul förberedelser i varken kenya eller zanzibar, så när man kommer till sverige blir man lite lätt chockad. Julmust, adventskalendrar, julpynt, julkort (som jag föll för), granar och några adventsjulstakar. Har ni haft jul länge här eller?

Lite städning och handling väntar idag innan jag däckar i soffan.
Plugget får vänta till imorn.

På återseende

Skriv till mig här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0