toppen helg

Ah! Det var kanon bra i Stockholm. Musikalen va kanon, rolig :) Och så shoppade vi, fikade, strosade i gamla stan, skrattade och filosoferade. Vädret va dessutom också kanon.
Vi var lite kulturella också, vi va på statshuset. Blå hallen, som de har nobel middagen i, är inte alls så stor som man kanske föreställer sig att den är, när man ser på tv. Faktiskt ganska ojämn, osymetrisk och nästan lite ful tyckte jag (!), men det skulle va så tydligen. haha
Guiden
vi hade inledde turen med att tala om varför han hade en handduk i fickan, om vi skulle undra! Jag tittar väl inte på vad han har i fickan heller! Han va ganska underhållande dock, han berättade också att han inte va så säker på all fakta och att vi säkert kunde vissa delar bättre än honom! Men hallå! Har du inte fått lära dig någonting pojk lilla! Även om man inte är så säker, så säger man ju för guds skull inte det... han förlorade på så sätt rätt mycket trovärdighet i det han sa. jaja...
Vi gick omkring där iaf med 8 busslaster med spanjorer (!).... Vilket iofs också va ganska underhållande. Först gick guiden med en "brickspade" med tex sifran 12 på .. sen följde alla turister med kklistermärke siffran tolv på bröstet efter :) Sist gick vallhunden och såg till att alla kom med. :D Vi underhöll oss, mamma o jag
Hade gärna visat lite bilder men jag har inte kabeln med mig... är hemma i sölvesborg nu.

Övriga helgen har flytit på, igår va det lite morsdags firande hos farmor, jag dokumenterad även denna händelse, men det hjälper liksom inte nu ändå.
Idag har det vatt en perfekt "söndag", fast måndag :) Pluggat, gått i skogen med ems och hundarna, hjälpt papps, bakat, lekt o gosat med valparna, sett på lilllebror ta sitt första dopp i poolen...

Nu återstår det bara att bli tisdag då L äntligen mkommer hem :)

pusshej!

Skriv till mig här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0