dagens ängel - moi!

I förmiddags fick jag ett oroväckande sms från Louice "Ring mig så fort du läser detta!" :S och när jag försökte ringa va det upptaget. Sen kom jag slutligen fram o då visade det sig "bara" att hon satt fast i stan och fick inte igång bilen. Tyvärr har jag inget rep till att bogsera men jag fick fråga min handledare eftersom jag just nu är på praktik så var jag ju i skolan när detta skedde. Som tur väl var hade han en lina och sa att jag kunde köra in till stan och hjälpa henne. snällt :)

In i stan o där står Lou o huttrar. Vi putar ut bilen hakar fast repet och sen bogserar jag henne tillbaka till campus! Jag har aldrig bogserat innan. Det gick ganska bra, sista rondellen gav kroken upp dock men Lou fick som tur väl igång bilen då!

Så blir man iallafall dagens räddande ängel! Mysigt att kunna göra en och annan god gärning för en vän

Övrig dag och eftermiddag va jättetrevlig. Läst för ungarna och sista lektionen skrev vi brev och spelade schack!  Mitt lag vann, trots att jag aldrig spelat schack innan, men har kanske lite allenhet för det :) hihi

Nu ska jag laga lite mat, se på felicity och äta.
Ikväll blir det Tv med Lou och så ska jag tvätta.

Vill inte bli sjuk nu bara.. känner att det sitter i halsen... hmm

Skriv till mig här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0